Dodatek do benzyny przeciw starzeniu - Nowa era ochrony silnika
Bestsellery
Uznawany za jeden z najbardziej skutecznych preparatów do czyszczenia wnętrza silnika. Jest bardzo łatwy w użyciu
TEC2000 ENGINE FLUSH PŁUKANKA DO SILNIKA 375ML
Syntetyczny, FULL SAPS, do silników benzynowych, Diesel oraz hybrydowych. Zastosowanie:
Olej silnikowy klasy performance,
MILLERS EE PERFORMANCE ECO 5W30 5L
W 100% syntetyczny, olej silnikowy, specjalnie zaprojektowany do najnowszych silnikó Mercedes Benz i Volkswagen, benzynowych i Diesla
MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 5L
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych samochodów, wyposażonych w silniki o dużych
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L
Oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii
RAVENOL TURBO VST USVO SAE 5W40 5L
W pełni syntetyczny, wyczynowy olej silnikowy z formułą Triple Ester (potrójnych estrów) oraz technologią Nanodrive Ultra Low
Już od stycznia nowa benzyna E10, która wykończy stare auta? To musisz wiedzieć
Benzyna E10 to paliwo, w którym zawartość etanolu wynosi około 10% zawartości. Etanol jest biokomponentem, dodawanym do benzyny, który ma zapewnić zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. To czy paliwo E10 jest bezpieczne dla silnika pojazdu Kierowcy mogą sprawdzić na klapce wlewu paliwa lub instrukcji pojazdu. Listę modeli motocykli i samochodów z silnikami przystosowanymi do jazdy na benzynie E10 i tych które nie są do tego przystosowane publikuje DAT. Informacje można również uzyskać na stronie ACEA
Od wielu lat obowiązują unijne przepisy, w myśl których do paliw ropopochodnych dodawane mają być biokomponenty – do benzyn dodaje się alkoholu (bioetanol – czyli alkohol etylowy produkowany z biomasy, czyli ze zboża, ziemniaków, buraków cukrowych, kukurydzy), do oleju napędowego dodawane są estry kwasów tłuszczowych (FAME/RME) – czyli ten sam dodatek, który jest też oferowany jako czysty tzw. biodiesel. To, ile tych biododatków ma trafiać do paliw w skali rynku, określa tzw. Narodowy Cel Wskaźnikowy. Nasi zachodni sąsiedzi już kilka lat temu wprowadzili benzynę E10 na swoje stacje paliw.
Rozróżniamy dwa rodzaje etanolu:
– syntetyczny który jest wytwarzany z ropy naftowej oraz
-organiczny do produkcji którego służą rośliny zawierające skrobię (pszenica i kukurydza, ziemniak) lub rośliny zawierające sacharozę (burak cukrowy i trzcina cukrowa). Rośliny przekształcane w bioetanol poddawane są fermentacji, a następnie destylacji.
Od 12 października 2018 r. na stacjach mamy zmienione oznaczenia benzyny, oleju napędowego. Wcześniej oznaczenia benzyn informowały o liczbie oktanowej i braku związków ołowiu (np. PB95, PB98), a olej napędowy był po prostu olejem napędowym. Aktualne oznaczenia, zgodne z dyrektywą unijną z 2014 r., informują właśnie o domieszce biokomponentów.
Jazda w niskich temperaturach a ulepszacz do paliwa
Przykładem sytuacji, kiedy warto zastosować dodatek do paliwa jest nagromadzenie wody w baku. Jak do tego dochodzi? Podczas jazdy w niskich temperaturach z niemal pustym bakiem na ścianach zbiornika paliwa zbiera się wilgoć. Ściany metalowego rozgrzewają się i chłodzą, co skutkuje osadzaniem wody, która zanieczyszcza paliwo, a także negatywnie wpływa na cały układ paliwowy.
Właściciel samochodu może pokusić się na kosztowną wymianę metalowego zbiornika na taki z tworzywa sztucznego. Wówczas jedynie zredukuje problem – aby całkowicie zapobiec skraplaniu wody, trzeba tankować co najmniej pół zbiornika. Innym rozwiązaniem jest stosowanie dodatków do paliwa.
Ten sam problem dotyczy również kierowców samochodów diesla. Olej napędowy z cząsteczkami wody prowadzi do korozji, a jego właściwości smarne ulegają pogorszeniu. Dodatki do diesla na zimę pomogą Ci pożegnać się z tym kłopotem.
Benzyna E10: nowoczesność, kontrowersje i dominacja na stacjach
- Dodatki biokomponentów do paliwa: Unijne przepisy, które stosują do podawania biokomponentów do paliw ropopochodnych. Do benzyny dodaje się bioetanol (alkohol etylowy), natomiast do oleju napędowego dodawane są estry kwasów tłuszczowych (FAME/RME), znane również jako biodiesel.
- Narodowy Cel Wskaźnikowy: Wprowadzono Narodowy Cel Wskaźnikowy, który określa globalny udział biokomponentów we wszystkich paliwach. To nie określone ilości biokomponentów w danym paliwie, ale odpowiednio ich udział na rynku.
- Oznaczenia paliwa na stacji: Od października 2018 roku oznaczenia benzyny i oleju napędowego na stacji informują o zawartości biokomponentów zgodnie z unijną dyrektywą z 2014 roku.
Aktualne oznaczenia na dystrybutorach benzyny:
- E5 – benzyna o maksymalnej zawartości biokomponentów do 5 proc.,
- E10 — benzyna o maksymalnej zawartości biokomponentów do 10 proc.,
- E85 — paliwo oparte głównie na biokomponentach, do zasilania silników typu flexifuel, zawierające głównie alkohol. Nie nadaje się do standardowych silników.
Aktualne oznaczenia na dystrybutorach oleju napędowego:
- B7 – najpopularniejszy typ oleju napędowego o zawartości do 7 proc. biokomponentów,
- B10 – olej napędowy o zawartości do 10 proc. biokomponentów,
- XTL – syntetyczny olej napędowy, produkowany np. z gazu. Paliwo może zawierać domieszkę biokomponentów.
