Dodatek do benzyny przeciw starzeniu - Nowa era ochrony silnika
Bestsellery
Uznawany za jeden z najbardziej skutecznych preparatów do czyszczenia wnętrza silnika. Jest bardzo łatwy w użyciu
TEC2000 ENGINE FLUSH PŁUKANKA DO SILNIKA 375ML
Syntetyczny, FULL SAPS, do silników benzynowych, Diesel oraz hybrydowych. Zastosowanie:
Olej silnikowy klasy performance,
MILLERS EE PERFORMANCE ECO 5W30 5L
W 100% syntetyczny, olej silnikowy, specjalnie zaprojektowany do najnowszych silnikó Mercedes Benz i Volkswagen, benzynowych i Diesla
MOTUL 8100 X-CLEAN+ C3 5W30 5L
W 100% syntetyczny olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do nowoczesnych samochodów, wyposażonych w silniki o dużych
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L
Oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii
RAVENOL TURBO VST USVO SAE 5W40 5L
W pełni syntetyczny, wyczynowy olej silnikowy z formułą Triple Ester (potrójnych estrów) oraz technologią Nanodrive Ultra Low
Dodatek do paliwa – czy warto?
Na pytanie powyżej bez wahania odpowiadamy: tak! Produkty do paliw dostępne obecnie na rynku to coś więcej niż zwykły płyn oczyszczający. Dobrze dobrany preparat sprawia, że samochód zużywa mniej paliwa, zapobiega tworzeniu się osadów, a także przedłuża trwałość i żywotność filtra cząstek stałych, przewodów paliwowych oraz wielu innych komponentów.
Zastosowanie dodatków może różnić się w zależności od marki, dlatego przede wszystkim kieruj się zaleceniami producenta. W większości przypadków dodatek do paliwa dodaje się przy każdym tankowaniu, a ulepszacze oleju silnikowego podczas wymiany tego oleju. Środki tego rodzaju z powodzeniem wykorzystują zarówno kierowcy samochodów osobowych, jak i ciężarowych.
Najlepsze rezultaty osiągniesz jednak, stosując dobre paliwo w połączeniu ze sprawdzonym dodatkiem. Wiele takich produktów znajdziesz w ofercie sklepu Zadbana Bryka. Troszczymy się zarówno o zewnętrzną część samochodów, jak i ich serce, dlatego zachęcamy do odpowiedniej pielęgnacji układu paliwowego. Zobacz, co umieściliśmy na wirtualnych półkach sklepu i wypróbuj nasze produkty, a przez długi czas będziesz cieszyć się sprawnym samochodem.
Stare auta w obliczu Benzyny E10
Uwaga, zagrożenie związane z benzyną E10 w starszych samochodach, dotyczących tego rodzaju paliwa. Oto kilka problemów:
- Korozja i uszczelnienie: Etanol może działać korozyjnie na niektóre metale i materiały, co może być powodem korozji elementu układu paliwowego. Ponadto, niektóre starsze zabezpieczenia i elastomery mogą być mniej odporne na działanie etanolu, co może wykluczać ich zastosowane.
- Istniejące silniki: Starsze silniki mogą mieć komponenty, przewody paliwowe, pompy paliwa itp., które nie są dostosowane do pracy z paliwem pochodzącym z 10% etanolu. To może zawierać elementy, które zawierają lub zawierają te elementy.
- Problem z układem zasilania: Benzyna E10 może być przyczyną problemów z układem zasilania, takich jak zatkanie filtra paliwa z uwolnienia się z układu paliwowego.
- Obniżona energia energetyczna: Etanol ma inną wartość energetyczną niż benzyna, co oznacza, że zasilane benzyną E10 pojazdy mogą pokonywać mniejszą odległość. Alkohol (bioetanol) ma ok. 1/3 niższą wartość opałową niż benzyna, wynosi ona ok. 6,28 kWh/l dla bioetanolu i ok. 8,9 kWh/l dla benzyny premium, z minimalną domieszką biokomponentów. W silniku nie spalamy czystego Etanolu dlatego różnica w kaloryczności na niekorzyść paliwa z większą domieszką biokomponentów wynosi 1-2 proc., czyli powinno być niezauważalne.
Aby sprawdzić te wymagania, producenci zalecają sprawdzanie rodzaju paliwa, które można zastosować w określonym pojeździe. Starsze samochody mogą wymagać regulacji, aby dostosować je do zasilania benzyną E10. Jeśli nie jesteś pewien, zawsze warto udać się do warsztatu specjalistycznego.
Benzyna E10 ile oktanów – to wielokrotnie pojawiające się pytanie. Biokomponenty nie zawierają siarki, dodatek bioetanolu do benzyny podwyższa jej liczbę oktanową (paliwa z domieszką alkoholu od lat stosuje się w motorsporcie)